Vyraďovanie registratúrnych záznamov

Organizácia môže vyradiť registratúrne záznamy iba vo vyraďovacom konaní.

Vyraďovacie konanie by sa malo uskutočňovať komplexne za celú organizáciu, i keď § 19 zákona č. 216/2007 Z. z. už v súčasnosti pripúšťa v odôvodnených prípadoch aj tzv. čiastkové vyraďovania, viazané na konkrétny druh dokumentov alebo organizačnú zložku, z činnosti ktorej vznikli. Návrhy na vyradenie pôvodca registratúry predkladá v pravidelných intervaloch dohodnutých so štátnym archívom, ktoré však nesmú byť dlhšie ako päť rokov.
Po posúdení dokumentárnej hodnoty registratúrnych záznamov navrhnutých na vyradenie vydá príslušný štátny archív rozhodnutie o vyradení registratúrnych záznamov, v ktorom rozhodne o trvalej dokumentárnej hodnote registratúrnych záznamov a termíne ich odovzdania do archívu, ako aj o tom, ktoré registratúrne záznamy (dokumenty) môže pôvodca registratúry zničiť.
Ak pôvodca registratúry navrhol na vyradenie iba dokumenty bez trvalej dokumentárnej hodnoty, môže príslušný štátny archív vziať takýto návrh na vyradenie iba na vedomie. V takomto prípade, ak nebude pôvodcovi registratúry vydané zo strany štátneho archívu rozhodnutie o vyradení do 60 dní od predloženia návrhu, môže registratúrne záznamy bez trvalej dokumentárnej hodnoty zničiť.

Pôvodcovia registratúry I. a II. kategórie majú povinnosť vyraďovať registratúrne záznamy prostredníctvom Elektronického archívu Slovenska. Pred prvým podaním návrhu na vyradenie registratúrnych záznamov musí štatutárny zástupca pôvodcu registratúry požiadať Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky – odbor archívov a registratúr o vytvorenie osobného prostredia právnickej osoby, ktorú zastupuje. S registráciou právnickej osoby, ako aj vyraďovaním registratúrnych záznamov prostredníctvom Elektronického archívu Slovenska Vám viem pomôcť.

Cena je stanovená dohodou v zmysle zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov na základe Vašich požiadaviek.